Folkomrösta om Najaden

Nu får det vara nog.

Det presenteras fyra alternativa lösningar för skeppet Najadens framtid i Halmstad – det finns egentligen bara två- skrota eller bevara.

Jag tycker att ärendet skall beslutas genom folkomröstning i samband med nästa val.

Med alternativen

1 Skrota Najaden

2 Bevara Najaden

Halmstadsbor får då ställning till hur deras inbetalda skattemedel best kan användas.

Vid skrotning anse jag att delar kan auktioneras ut  som sovunirer.

Och insamlade medel användas enligt ett beslut som tas i kommunfullmäktige.

Läs även https://chibba.wordpress.com/2010/05/28/

En motion som inte fick stöd i kommunfullmäktige i Halmstad.

3 reaktioner på ”Folkomrösta om Najaden

  1. Folkomröstningen skulle egentligen föregått 8+ Mkr- satsningen 1990.
    Om den skall genomföras nu bör det ske innan ytterligare investerings-
    beslut fattas. Jag lämnade några väl genomtänkta kommentarer till
    Anna-Lena som jag tror omfattas av en majoritet av kommuninvånarna.
    Det skall bli intressant att höra om reaktionerna om din insändare kommer
    in i HP. Jag hoppas de lägger in den på sådant sätt att läsarna har möjlighet
    att lämna IT-svar.

  2. Hej Ramesh,Det finns bara ett svar och det är SKROTA ”Najaden”
    så många år av skriverier o utredningar om denna båt.Dessa pengar
    kan kommunen lägga på äldrevården o barnomsorgen där de behövs.
    Mvh:Mio från Hallandskusten.

Kommentarer inaktiverade.