Cecilia Malmström och Dag Hammarskjöld

Malmström är en ”vänstervriden hippie” som bör ”sparkas, snarare förr än senare”, säger Geert Wilders i en intevju i den nederländska tidningen Het Paroole. Wilders kallar också Cecilia Malmström en ”förfärlig person”.

– Ja, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Herr Wilders och jag har aldrig träffats och han är naturligtvis välkommen hit för att diskutera sakfrågor med mig. Jag tar inte särskilt mycket åt mig av den typen av personliga påhopp, men att vi inte tycker samma sak är ju ganska uppenbart. Vi står för helt olika världsbilder, säger Cecilia Malmström.

Se http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4751958

Citat av Dag Hammarskjöld

”En mogen man är sin egen domare. Till slut blir hans enda fasta stöd troheten mot egen övertygelse. Andras råd är välkomna och värdefulla, men de befriar honom icke från ansvaret. Därför kan han bli mycket ensam.”

Se: http://www.daghammarskjold.se/

Två normskapande svenskar på svåra uppdrag uti världen

Cecilia Malmström med EU uppdrag nu,

Och Dag Hammarskjöld på FN.s uppdrag för länge sedan.

Samma beslutsamhet, samma anda.

Samma kamp mot det onda i värden.

Det hedrar, tack Cecilia Malmström.

 

